Ratikkapysäkkikyselyn vastaussatoa: ”Ylöjärvi ei tarvitse seuturatikkaa”, ”Parempi korvata M-Juna-versiolla”, ”Riittävästi ilmaista liityntäpysäköintitilaa päätepysäkille”

Tammikuun 21. päivään asti avoinna olevassa ratikkapysäkkikyselyssä kenellä tahansa on mahdollisuus päästä kertomaan mielipiteensä ja ehdotuksensa mahdollisten ratikkapysäkkien sijainneista.
Tuleeko ratikka Ylöjärvelle? (Kuva: uvaoikeudet Idis Design Oy ja Tampereen kaupunki)

Kyselyssä pääsee myös kommentoimaan mahdollisesti Ylöjärvellekin ulottuvan raitiotien pyöräpysäköinti- ja autojen liityntäpysäköintipaikkojen sijoittamista – tai ylipäätään raitiotien tarpeellisuutta.

Kyselyssä pääsee ottamaan kantaa myös muiden käyttäjien kommentteihin.

Kokosimme kyselyyn tähän menneissä tulleita kommentteja, joissa esimerkiksi nimimerkit C, M.juna ja Hanski77 ovat sitä mieltä, että koko ratikkakeskustelu on turha.

”Ylöjärven ratikkahaara on kaikkiaan turha. Vieressä kulkee rautatie, jonka lähiliikennettä olisi syytä kehittää tässä suunnassa.”

”Tämä Ylöjärven osuus, parempi korvata M-Juna versiolla, Ylöjärveltä pääsee nopeammin Tampereen keskustaan. (työ ja opiskelu paikoille). Cittarin kohdalle pysäkki josta pääsee Lielahtikeskukseen. Olemassa olevis kiskoja pystyy hyödyntämään.”

”Ylöjärvi ei tarvitse seuturatikkaa koska Ylöjärven keskustassa on jo vieressä raiteet olemassa jolloin olisi todella kustannukset olisivat matalimmat jos saisimme lähijunavalmiuden Tampereelle ja onhan lähikaupunki Nokakin ottanut käyttöön lähijunavaihtoehdon .”

Kommentoijien joukossa on myös heitä, jotka toivoisivat ratikan kulkevan Ylöjärven keskusta-aluetta pidemmälle. Nimetön kommentoija ehdottaa, että raitsikka voisi jatkaa matkaansa Kuruntietä vielä Haavistolle asti.

”Kuruntien ja lähdevainiontien liikenneympyrän tienoilla pysäkki olisi keskemmällä asutusta. Asematien puoli näyttää turhalta suunnalta, ellei sitten ole tarkoitus tulevaisuudessa mennä elovainion kautta metsäkylään asti.”

Autojen liityntäpysäköintipaikkoja toivotaan mm. seurakuntakeskuksen ja Leija-kirjaston väliselle maa-alueelle ja Matkatielle. Pyöräpysäköintejä halutaan myös kauemmaksi keskustasta, esimerkiksi nimimerkki Kauempaakin joukkoliikenteeseen sijoittaisi pyöräpysäköinnin seurakuntakeskuksen lähelle.

”Riittävästi ilmaista liityntäpysäköintitilaan päätepysäkille, jottei käy niin kuin nyt linja-autoasemalla, parkkipaikka on aina tupaten täynnä ja joukkoliikenne jää siksi hyödyntämättä.”

Mihin sinä sijoittaisit ratikkapysäkkejä? Vastaa kyselyyn TÄÄLLÄ.