Pirkanmaan Kartingia edustava ylöjärveläinen Mi Maijala sijoittui lopulta hienosti neljänneksi kartingautojen RMC Finland -sarjassa ja oli tyytyväinen kauteensa.
– Tämä oli parempi kausi kuin edellinen, koska ajoin joka lähdössä kymmenen parhaan sakkin ja otin ensimmäisen voittonikin, Maijala perustelee.
Etelä-Pohjanmaan Urheiluautoilijoiden Ville Uitto vei mestaruuden 20 pisteen erolla Maijalan seurakaveriin Roope Ropaseen, jolle Forssan Formula Karting-kerhon Lauri Leppä hävisi vain neljä pistettä.
Kaukana mitalisijoista ei ollut Maijalakaan, sillä hän kokosi 615 pinnaa eli vain 11 vähemmän kuin Leppä.
Viimeisessä osakilpailussa Lahdessa Maijala ajoi ensimmäisenä päivänä neljänneksi. Hän jäi 1,485 sekuntia voittoon kaasutelleesta Kokemäen FK-Kerhon Joel Aaltosesta, joka päätyi kokonaistuloksissa viidenneksi 18 pistettä Maijalalle hävinneenä.
Toinen päivä sujui vielä paremmin; tuloksena oli kakkossija vain 0,304 sekuntia Lepän takana. Se oli Maijalan kauden toiseksi paras sijoitus Kouvolassa tulleen voiton jälkeen.
– Ajotaitonikin varmasti paranivat, mutta myös kalusto saatiin parempaan kuntoon. Säädöt osuivat yleensä kohdalleen, mutta Kouvolan toisen päivän sadekelille niitä ei oikein löydetty, Maijalan kertaa.
Alkukaudesta Min isä Mika Maijala toimi entiseen tyyliin mekaanikkona, mutta Mikan bändin A. Aallon Rytmiorkesterin keikkakiireiden vuoksi loppukaudesta häntä tuurasi Rasmus Markkanen.
– Euroopan sarjaa ajava Markkanen löysi hyvät säädöt, ja häneltä sain muutenkin hyviä vinkkejä, Mi Maijala kiittelee.
Italia kutsuu syysloman jälkeen
Maijala olisi mielellään sijoittunut RMC Finlandissa kahden parhaan joukkoon, sillä huippusijoitus olisi tuonut hänelle suoran paikan maailmanlaajuiseen kausifinaaliin, joka ajetaan 8.–14. marraskuuta Portugalin Algarvessa.
Hänellä on kuitenkin vielä takaportti päästä siihen, mikäli Italian Adriassa 23.–25. lokakuuta kaasuteltava kansainvälinen kilpailu menee nappiin. Sen kärkikaksikko saa nimittäin paikan Algarveen.
– Olen aiemmin käynyt kahdesti Italiassa harjoittelemassa, mutten Adriassa. Siellä on uusi rata, joka on nopea, muttei kuitenkaan niin nopea kuin Espanjan Zaragozassa, jossa sijoituin viime syksynä vastaavassa kilpailussa 16:nneksi, Mi kertoo.
Hän arvioi ajotyyliään edelleen rauhalliseksi. Tyyli korostuu erityisesti mutkissa. Kovat kansainväliset kilpailut hiovat tyyliä ja antavat tuiki tärkeää kokemusta tulevaisuutta varten.
Kommentointi on suljettu.