Nyt saa vaihtaa rahaa ja maistaa vierasta hedelmää

Nyt on todistettu, että vanhoihin ja hyviksi koettuihin käytäntöihin voidaan palata.
Muistatko, miten sinua kiukutti, kun kaupan kassa ei vaihtanut sinulle seteliä kolikoiksi, jotta olisit voinut maksaa pysäköintimaksun?
Jäikö hampaankoloosi jotakin, kun marketin myyjä opasti sinua välinpitämättömästi etsimäsi tuotteen kohdalle?
Veditkö herneen nenääsi, kun myymälän täti tuijotti sinua kylmästi, kun pienet lapsesi kiukuttelivat ja itkivät ostosreissulla?
Päätitkö, ettet enää milloinkaan asioi puodissa, kun henkilökunta ei päästänyt sinua vessaan?
Asiakkaat ovat törmänneet mitä ihmeellisimpiin mahdottomuuksiin, kun he ovat asioineet kaupoissa. Moni on ymmärtänyt, ettei palvelu kuulu suomalaiseen kulttuuriin.
Nyt on koittanut uuden toivon aika.
Pirkanmaan Osuuskauppa satsaa asiakaspalvelussaan sydäntekoihin. Työnantaja kannustaa koko henkilökuntaansa kuuntelemaan asiakkaita herkällä korvalla ja tarttumaan toimeen. Nykyään kassa saa vaihtaa rahaa ja hedelmäosaston myyjä voi maistattaa sinulle entuudestaan tuntematonta hedelmää. Jos äiti on pulassa villiintyneiden kersojensa kanssa, työntekijä saa tarjota apuaan.
Pirkanmaan Osuuskauppa on julkaissut Sydäntekoja 2015 -kirjan, johon on koottu parisensataa esimerkkiä eri toimipaikoissa tehdyistä päivän hyvistä teoista.
Ylöjärven S-market on seuraava sattumus:
”Nuori pari kahden lapsen kanssa osti ruokaa autossa syötäväksi. Puolitin lihapullat ja tein lapsille sopivat annokset, samoin puolitin täytetyn sämpylän, jotta ei autossa tarvitse alkaa jakaa annoksia. Tarjosin vielä käsipaperia. Kiittelivät hyvästä palvelusta ja sanoivat, ettei näin ole missään palveltu ja autettu.”
Suuri yleisö toivottaa taatusti täydestä sydämestään asiakkaan huomioon ottavan palvelukulttuurin tervetulleeksi.
Kun ihminen kokee välittämistä, hänen päivänsä on pelastettu.
Auttaminen voi tuntua pieneltä ja vähäiseltä, mutta juuri tässä ja nyt auttavan käden ojentaminen voi muodostua elämää suuremmaksi asiaksi. Jokainen ihminen janoaa varmasti hyvää oloa.
Toivottavasti kaikki kaupat ja palveluiden tarjoajat ottavat uuden suunnan palvelukulttuuriinsa. POK voisi jakaa tuhdin kirjauutuutensa esimerkiksi maakunnan kirjastoihin, jotta kansalaiset saisivat perehtyä tärkeään asiaan.

Kommentoi

Sinun tulee olla kirjautunut kirjoittaaksesi kommentin.

Haluaisitko lukea artikkeleita enemmänkin?