Kauppakeskuspäällikkö odottaa terveys- ja hyvinvointipalveluiden rynnäkköä Eloon

Timo Matinlompolo ja Joel Juurikivi
Kauppakeskuspäällikkö Timo Matinlompolo (oik.) jututtaa Elon yrittäjiä kuullakseen mitä kauppakeskuksessa arjessa tapahtuu. Yrittäjä Joel Juurikivi kertoo uutukaisen myymälänsä keräämistä kokemuksista.

Timo Matinlompolo on toiminut kauppakeskuspäällikkönä koko Elon historian ajan. Miehen usko Ylöjärveen kaupan keskuksena ei ole lopahtanut milloinkaan.
– Maailma on muuttunut Elon kymmenen vuoden aikana. Verkkokaupat ovat haastaneet niin kivijalkamyymälät, tavaratalot kuin kauppakeskuksetkin. Kaikille on kuitenkin paikkansa, hän luottaa.
– Totutusti kauppakeskukset ovat olleet brändi- ja merkkituotteiden erikoiskauppojen tyyssijoja. Muotiliikkeillä on ollut keskeinen asema. Tulevaisuus tuo kauppakeskuksiin nykyistä enemmän terveys- ja hyvinvointipalveluiden tarjoajia, Matinlompolo odottaa.
– Kauppakeskuksissa on sijansa lisäksi monille harrastuksille. Meillä voisi tulevaisuudessa olla elokuvateatteri tai jonkin urheilulajin suorituspaikka, hän visioi.
Timo Matinlompolo sanoo, että kauppakeskus on valmis avaamaan ovet kaikelle sellaiselle toiminnalle, joka kiehtoo asiakkaita.
– Tulevaisuudessa olemme kauppatarjonnan lisäksi elämyskeskus, hän kuvaa.
”Opettava koulu”
Matinlompolo tietää varttuneensa viisaudessa johtaessaan Kauppakeskus Eloa.
– Työelämä on tarjonnut paljon tapahtumia ja sattumuksia, joihin en ole osannut varautua. Kokemusta on kertynyt monelta alalta. Muun muassa paineensietokykyni on vahvistunut. Olen kehittynyt asioiden ja tekemisten tärkeysjärjestykseen laittamisessa. Tunne- ja vuorovaikutustaitoni ovat kohentuneet. Kauppakeskus kymmenine toimijoineen on todellinen koulu, mies kuvailee.
– Ihmiset hakevat kauppakeskuksista yllätyksiä. Täällä on oltava varsinainen ideanikkari. Esimerkiksi avajaisemme kymmenen vuotta sitten oli todellinen spektaakkeli. Kymmenvuotisjuhlissammekin marssitamme suuren yleisön eteen laajan tapahtumien kavalkadin.
Timo Matinlompolo seurasi hiljan alusta lähtien tamperelaisen Kauppakeskus Ratinan toteutumista.
– Ratinan työmaan edistyminen palautti

mieleeni Elon rakentamisen historian. Rakentamisaikana tapahtuu erittäin paljon eri palojen paikoilleen asettamisia. Kauppakeskus on lukuisten osien summa.
Matinlompolo sanoo kauppakeskusten elävän aina tiiviissä suhteessa asiakkaidensa kanssa.
– Nykyaikana ihmiset antavat niin risut kuin ruusut välittömästi. Vuoropuhelu on aktiivista. Perustellut palautteet johtavat tekoihin. Asiakaspalautteen tiimoilta laitoimme sähköautojen latauspisteen Elon pihaan.