Suuri osa ylöjärveläisistä nostaa keskusteluissaan puheenaiheeksi Kauppakeskus Elon tyhjät liiketilat. Kaupunkilaiset surkuttelevat myymälöiden katoa ja ilmaisevat pelkonsa loppujenkin puotien häviämisestä.
Oletko sinä ravistellut itseäsi ja miettinyt syitä, jotka ovat johtaneet kauppakeskuksen alavireeseen?
Kauppakeskus Elon visioissa on ollut sen synnystä lähtien unelma koko laajan Tampereen kaupunkiseudun valloittamisesta ja saamisesta ylöjärveläismekkaan. Aiheellinen kysymys kuuluukin, kannattaisiko keskittyä kotikenttään ja sen lähialueisiin. Tampere ja sen kehys on miehitetty kauppakeskuksilla sekä hypermarketeilla ääriään myöten täyteen.
On hyvä muistaa, että Ylöjärvi satsasi muutama vuosi sitten voimakkaasti kaupallisten palveluiden kehittämiseen, jotta kasvukaupunki saisi monipuolisen ja laadukkaan tarjonnan.
Ovatko runsaat 32 000 ylöjärveläistä ottaneet Kauppakeskus Elon omakseen? Kaupunkilaiset tuntevat paikan hyvin, mutta asioivatko he siellä?
Jokainen ymmärtää, että asioimattomuuden perusteluksi ei riitä Alkon puuttuminen myymäläkavalkadista.
Kun kuluttaja ottaa järjen mukaan, hän taatusti asioi mahdollisimman lähellä asuinpaikkaansa. Toki on niitäkin, jotka kurkottavat asiassa kuin asiassa kuuhun.
Kauppakeskus Elon jaloilleen nouseminen löytyy taidosta kehittää paikasta erilainen kohde kuin sen kilpailijat ovat.