Tredun liiketalouden toisen vuoden opiskelijat kilpailivat viime perjantaina Ylöjärven Uutisten kanssa yhteistyössä järjestetyssä, jo perinteeksi muodostuneessa Diili-kisassa.
Diili-kisassa liiketalouden opiskelijat ovat aikaisempina vuosina kilpailleet siitä, kuka myy eniten Ylöjärven Uutisten tilauksia asiakkaille. Tällä kertaa myyntiartikkelina olivatkin lehti-ilmoitukset, joita opiskelijoiden piti myydä Ylöjärven Uutisiin.
Ylöjärven Uutisten asiakkuuspäällikkö Satu Rajamäki kertoo, että opiskelijat pääsivät valmistautumaan kilpailuun jo ennen varsinaista kisapäivää pohtimalla sopivia asiakkaita, myyntistrategiaa ja ennakkomarkkinointia.
Perjantain kisapäivä poikikin hienoja tuloksia.
– Opiskelijat tekivät yhteensä kymmenen ilmoituskauppaa, joista tuli noin 2 500 euroa, Rajamäki sanoo.
Diili-kisalijoiden opettaja, Tredun liiketalouden opettaja Mari Koiranen kertoo, että valtaosa opiskelijoista teki myyntityötä puhelimitse, mikä jännitti etukäteen.
– Opettajana oli huikeaa katsella ja kuunnella, miten rohkeasti opiskelijat tarttuivat puhelimeen ja lähtivät tekemään myyntityötä, Koiranen kertaa.
Hänen mukaansa opiskelijat pääsivät kokeilemaan kisassa oppimaansa teoriaa käytännössä, mikä kehitti heidän osaamistaan entisestään.
– Kisassa koettiin huikeita onnistumisia ja opiskelijat ylittivät itsensä monesti.