Ratikkako ratkaisu Ylöjärven houkuttelevuuteen? Se on kaikista joukkoliikennevälineistä kallein ja kankein

Monivuotinen valtuutettu esitti lehdessä perusteluja siihen, miksi Ylöjärvi pitäisi mahdollisimman pian liittää osaksi Tamperetta. 

Painavimpana syynä on se, että muut kunnat ovat houkuttelevimpia kuin Ylöjärvi. Esimerkkeinä mainitaan mm. Nokia, Lempäälä ja Kangasala,

Valtuuston tehtävänä tulisi kai olla luoda kunnalle parhaat mahdolliset olosuhteet ja edellytykset. Onko siis Ylöjärven kunta viime vuosikymmeninä täysin epäonnistunut? Totean, että ei yhdessäkään mainituista kunnissa ole ratikkaa.

Ratikka on joukkoliikennevälineistä kaikista kallein toteuttaa, lisäksi se on myös kankein. Puhumattakaan siitä, että toteuttaminen tuhoaa luontoa kymmeniä, kenties satoja hehtaareja ikuisiksi ajoiksi.

Itsenäisen yhteistyökykyisen Ylöjärven puolesta, ja ilman ratikkaa

Håkan Sandbacka?

Lue myös:  

”Ylöjärven on liityttävä Tampereeseen sote-uudistuksen vanavedessä”, konkaripoliitikko Mika Kotiranta vaatii kuntaliitosta

Kansanedustajan vastaus Kotirannalle ja Pirtinaholle: ”Elinvoima ei kuntaliitoksilla kasva”