Näin vaalien alla ratikka on innostanut yhden jos toisenkin kirjoittamaan aiheesta joko puolesta tai vastaan. Työnnänpä siis lusikkani soppaan minäkin.
Timo Halttula kirjoitti (YU 19.5.): ”Raitiotietä vastustavat kuntapoliitikot ja sellaisiksi aikovat eivät usko kaupunkimme kasvuun ja tulevaisuuteen.”
Päinvastoin, uskomme Ylöjärven kasvuun mutta ei se kiskoparilla onnistu. Tokihan liikkuminen ratikan myötä helpottuu. Soppeenmäestä ja Kirkonseudulta pääsee sitten näppärästi Lielahden kauppakeskuksiin, koska riutuvalle Elovainiolle ei meinaa päästä ilman omaa autoa millään ilveellä. Mikäli halutaan viedä Elovainion yrittäjiltä leipä suusta niin ratikka on siihen oiva väline.
Yhteiskunta elää yrittämisestä.
Lisäämällä Ylöjärven kiinnostavuutta yritysten silmissä ja rakentamalla vielä parempia tieliikenneyhteyksiä, saamme talouden kasvuun. Yritys joka pystyy tarjoamaan työpaikkoja löytää kyllä työntekijänsä. Näiden työpaikkojen täyttämiseen kiskoparilla ei ole suurtakaan merkitystä varsinkaan, kun kiskot tulevat hädintuskin kaupunginrajan sisäpuolelle.
Mikäli ratikkaa ei tule, kaupunkimme talouskasvu pysähtyy ja syöksymme takaisin kivikauteen? Mikäli näin on niin sääliksi käy niitä Pirkanmaan kuntia, jotka jäävät ilman ratikkaa.
Helpoin tapa ratkaista ratikan kohtalo olisi järjestää asiasta kuntalaisäänestys, mutta tätä ei tulla näkemään, sillä äänestyksen tulos lienee jo etukäteen selvä. Ratikka yritetään runnoa Ylöjärvelle vaikka väkisin, elleivät äänestäjät toisin päätä.
Janne Selin
yrittäjä, kuntavaaliehdokas (ps.)