Elovainiolla sijaitseva lähileipomo Pirjon Pakari on mainostanut Ylöjärven Uutisissa jo yli 11 vuoden ajan eli siitä asti, kun leipomo on Ylöjärvelle tullut.
Ilmoittaminen YU:n paperilehdessä onkin ollut liki viikoittaista kautta leipomon historian.
– Tällä hetkellä mainostamme kahden viikon välein Pirjon Pakarin kahvilaa ja keittolounasta. Meillä on ollut lounaslistalla vuodesta 2015 asti legendaarinen kermainen lohikeitto, joka on selkeästi tuonut uusia asiakkaita.
– Myös gluteenittomat tuotteet kiinnostavat ihmisiä yhä enemmän, mikä näkyy asiakasmäärissämme, Pirjon Pakarin kahvila-myymälästä vastaava Jaana Laikko kertoo.
Kerran vuodessa Pirjon Pakari ottaa myös etusivun mainoksen, jolla ennakoidaan leipomon lähestyvää syntymäpäivää.
– Tämä mainos on ollut lehdessä aina tammikuussa ja se on ollut huipputehokas. Ilmoitamme siinä kahvitarjoilusta ja erikoistarjouksista. Yleensä kahvia on mennyt semmoinen 700-900 kuppia, eli ylöjärveläiset ovat tulleet meille sankoin joukoin.
– Muistan, että avatessamme vuonna 2009 meillä oli Ylöjärven Uutisissa etusivun mainos, mikä varmasti vaikutti siihen, että meillä kävi kahden päivän aikana yli 3 000 ihmistä, Laikko lisää.
Hänen kokemuksensa perusteella mainostaminen Ylöjärven Uutisissa on siis ollut kannattavaa ja sen hyödyt ovat näkyneet Pirjon Pakarissa konkreettisesti.
– Ylöjärveläiset lukevat Ylöjärven Uutisia. Se näkyy erimerkiksi kuponkitarjouksissamme, joita lehdessä on ollut. Ihmiset hyödyntävät keittolounastarjouksen, jossa saa keiton vitosella itselle, tai kympillä itselle ja kaverille.
Laikon mukaan mainostaminen paikallislehdessä on ollut lisäksi hyvin vaivatonta ja asiantuntevaa.
– Yhteistyö on sujunut tosi hyvin kautta vuosien. Aina olemme saaneet apua ja vinkkejä, kun niitä on tarvittu. Sekä mainoksen tekijät että asiakkuuspäälliköt ovat taitavia ammattilaisia. Olemme olleet aina tosi tyytyväisiä, hän summaa.