Kuntien imagoista ja brändeistä kiinnostunut Miika Hakala on tehnyt pro gradu -tutkielmansa vielä varsin vähän Suomessa tutkituista aiheista. Hakala on löytänyt laajaa kiinnostusta herättävän teeman.
Tutkielman keskiöön nousee Ylöjärvi, joka on satsannut määrätietoisesti kuntakuvaansa jo kahden vuosikymmenen ajan.
Hakala nostaa työssään esille erittäin tärkeitä menestystekijöitä, joiden turvin Ylöjärvi on noussut koko suomalaisen kuntakentän menestyjien kärkeen. Saavutukset pohjautuvat innovatiivisten ihmisten ideoihin. Vastuunkantajat ovat tarttuneet mahdollisuuksiin oikea-aikaisesti. Paikkakunnalla on ollut rohkeutta erottua laajasta joukosta.
Ylöjärvi on rakentanut yrittämiseen ja asumiseen perustuvia brändejään suunnitelmallisesti. Molemmat linjaukset ovat saaneet lihaa luiden ympärille arjen teoissa. Asukkaat ovat kokeneet Ylöjärven viihtyisäksi ja miellyttäväksi elinympäristöksi. Yrittäjät aistivat yrittäjäystävällisyyden.
Hakalan pro gradu -tutkielman päätelmät ovatkin konkreettiset kiitokset esimerkiksi 1990-luvusta lähtien paikkakunnalla vastuuta kantaneille kunnallisnaisille ja -miehille sekä virkamiehille. Ylöjärveläisten joukot, jotka eri areenoilla ovat edistäneet paikkakunnan kehitystä ja kasvua, ovat huomiota herättävän laajat.
Kommentointi on suljettu.