Ylöjärven Kela on remontissa vuoden loppuun

Lähimmät toimistot ovat nyt Tampereella ja Nokialla

Lähikuntien Kela-toimistot tuuraavat Ylöjärven toimipistettä joulukuun loppuun asti. Kela kannustaa asiakkaita yhä voimakkaammin verkkoasiointiin, jolla suurimman osan asioista voi hoitaa. Henkilökohtaista asiakaspalvelua saa paitsi Kelan toimistoissa myös puhelinpalvelun kautta.

Ylöjärven Kelassa asioi viikoittain reilut 200 asiakasta. Uudistumisen jälkeen palvelee Mikkolantiellä seuraavan kerran vuoden vaihteen jälkeen.

Ylöjärven Kelan toimiston ovet sulkeutuivat viime viikolla reiluksi neljäksi kuukaudeksi eteenpäin. Toimistolla on edessään kokonaisvaltainen remontti, joka käsittää kaikkien tilojen, niin asiakaspalvelun kuin toimiston muidenkin tilojen, kunnostuksen.

– Tiloista tehdään uudet ja nykyaikaiset. Remontin jälkeen työpisteitä on yhteensä 30 henkilölle, sanoo Kelan palveluryhmän päällikkö Minna Mäkitalo-Laihorinne.

Remontin ajaksi Ylöjärven Kelan 11 työntekijää siirtyvät työskentelemään väliaikaistiloihin.

– Myös Nokian Kelassa tehtiin viime vuonna suuri remontti. Tuolloin hyvät väliaikaistilat mahdollistivat sen, että asiakaspalvelua voitiin pitää auki kolmena päivänä viikossa. Ylöjärveltä vastaavaa turvallisuusvaatimukset täyttävää tilaa ei löytynyt, minkä vuoksi lähimmät asiakaspalvelupisteet ovat nyt remontin ajan lähikunnissa, Mäkitalo-Laihorinne kertoo.

Asiointi onnistuu myös verkossa

Ylöjärven Kelassa asioi viikoittain reilut 200 asiakasta. Remontin ajan asiakkaat voivat asioida tarvittaessa esimerkiksi Tampereen tai Nokian asiakaspalvelupisteissä. Mäkitalo-Laihorinne rohkaisee asiakkaita tutustumaan Kelan verkkoasiointiin osoitteessa kela.fi/asiointi, jossa voi  esimerkiksi hakea lähes kaikkia etuuksia.

– Ylöjärven Kelassa asiakkaat ovat saaneet opastusta verkkoasiointiin, sillä nykyään suuren osan asioista voi hoitaa vaivattomasti verkon kautta ja siihen me Kelassa myös kannustamme.

Tampereen ja Nokian palvelupisteiden jonotustilannetta pystyy seuraamaan Kelan verkkosivuilta.

Vaihtoehtoisesti asiakkaat voivat käyttää Kelan palvelunumeroita, joista henkilökohtaista palvelua on mahdollista saada puhelimitse.

– Vain pieni osa asiakkaiden asioista on sellaisia, jotka vaativat Kelan toimistossa käymistä. Nettiasioinnin ja palvelunumeroiden lisäksi Kelasta voi varata puhelin- ajan, jolloin palveluneuvoja soittaa asiakkaalle sovittuna ajankohtana. Puhelinajanvaraus on hyvä esimerkiksi silloin, kun tarvitsee henkilökohtaista palvelua mutta lähimpään Kelan toimistoon on pitkä matka tai jonoa on paljon.pitkä matka tai jonoa on paljon.

Fakta

Ylöjärven Kelan korvaavat palvelut remontin aikana 14. elokuuta – 31. joulukuuta

  • Asiakkaita palvelevat lähialueen toimistot esimerkiksi Nokialla ja Tampereella.
  • Etuusasioiden puhelinnumerot löytää verkko-osoitteesta kela.fi/palvelunumerot.
  • Puhelinajanvaraus järjestyy verkko-osoitteessa kela.fi/ajanvaraus.
  • Kelan asiointipalveluun pääsee kirjautumaan omilla verkkopankkitunnuksilla verkko-osoitteessa kela.fi/asiointi.
 

Kommentoi

XHTML: Voit käyttää näitä tägejä: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>